Dag 17: Bakersfield – Barstow

Posted By Wim & Elkana on 30 mei 2015 | 0 comments

Begin: Bakersfield
Eind: Barstow
Slaapplek: Hampton Inn and Suites Barstow
Gegeten bij: Tommys Hamburgers

Zaterdag 30 mei 2015
De temperaturen gaan omhoog en het besef dat de reis alweer naar het eindpunt gaat is maar al te duidelijk aanwezig. Vandaag zijn we van Bakersfield naar Barstow gereden via Mojave. De temperatuur liep op tot een graad of 40 (103 fahrenheit) en op Mojave aangekomen zijn we op zoek gegaan naar een plek waar we de twee MD11’en van KLM zouden kunnen zien. Van grote afstand zagen we ze al staan maar om er een klein beetje bij in de buurt te komen bleek toch nog een hele toer. Uieindelijk via kruipdoor/sluipdoor paadjes konden we bij de afrastering van het vliegveld komen maar niet zonder dat het lijkt alsof de auto geheel bekrast is. Omdat de takken het vuil van de zijkant schuurden. HOpelijk is met een wasbeurt alles weer in de oude staat terug te brengen. Onderweg daar naartoe was het alsof er iets in de auto waaide terwijl Elkana net iets naar buiten gooide. Ze dacht dat hetgeen ze naar buiten gooide direct weer naar binnen waaide. maar niets bleek minder waar! Even later ontdekte ze een dikke sprinkhaan op de hoedeplank van de auto. Het beestje was net zo verbaasd als wij. Met papieren zakdoekjes heeft Wim hem uiteindelijk opgepakt en naar buiten gegooid. Mijn held! Snel wat foto’s gemaakt van de MD11 op grote afstand en vervolgens de reis vervolgd richting Barstow waar het volgende hotel was geboekt. Onderweg nog even een ijsje gegeten en aangekomen bij het hotel nog even in het zwembad geplenst. Gegeten hebben we bij Tommies burger restaurant. Een restaurant dat voornamelijk draait om hun wereldberoemde chili. Dat zit op werkelijk elk ding dat je besteld šŸ™‚ Op de terugweg na het eten heeft Elkana vanuit de rijdende auto nog een paar mooie sunsetfotos gemaakt. Helaas waren we erg vroeg op onze kamer waardoor we ons eigenlijk een beetje verveeld hebben. Rond half 11 ging de lamp uit.

Ligt een woord op je tong? Schrijf!