Dag 4: San Diego

Posted By Wim & Elkana on 19 juni 2017 | 0 comments

Begin: San Diego
Eind: San Diego
Slaapplek: Super 8 San Diego Hotel Circle
Gegeten bij: Klein hapje van de Walmart

Dag 4 – Maandag 19 juni 2017
Vanmorgen werden we na een rustige nacht wakker in Super 8 San Diego. Na het gebruikelijke ochtendritueel schoven we aan in een overvolle ontbijtzaal waar voor Amerikaanse begrippen een redelijk ontbijtje te verorberen viel. Terug op de kamer zag Wim dat hij een gemiste oproep van Tim had. Die was de dag ervoor aan z’n knie geopereerd en zou ons op de hoogte houden. Snel dus even terug gebeld via een beeldoproep met WhatsApp. Fijn om elkaar even gezien en gesproken te hebben. Daarna hebben we de spullen voor deze dag ingepakt en omdat we de komende nacht ook weer op deze kamer zouden doorbrengen kon veel achter blijven. Zodoende konden we snel op weg richting Old Town San Diego. In dit nationale park kunnen de bezoekers veel leren en terug kijken van het leven in Mexico en de vroege Amerikaanse periode tussen 1821 en 1872. In het park zijn veel originele historische gebouwen te bekijken waardoor je een goede indruk krijgt van het leven in het verleden. Prachtig aangelegde tuinen, winkeltjes en andere bezienswaardigheden. Na daar een uurtje of twee te hebben rond gelopen besloten we een kleinigheid te gaan eten. Dat pakte echter anders uit. In het Mexicaanse restaurant Bara Bara op het terrein van het park kregen we een menukaart voorgeschoteld waaruit we niet veel wijs konden worden. Op de gok bestelden we een Sizzling Fajita met beef en een Smoked BBQ Brisket Sandwich on Texas toast. Toen de gerechten op tafel kwamen twijfelden we of dit was wat we besteld hadden. Beiden hadden we een behoorlijk bord eten voor ons staan wat er wel heel erg lekker uit zag. Na deze eigenlijk ongeplande warme maaltijd zaten we allebei bomvol en besloten direct om het avondeten die dag maar over te slaan. Om even rustig uit te buiken zijn we terug gereden naar het hotel en op bed in slaap gevallen. Om iets over zes schrokken we wakker. Dat kwam goed uit want avondeten hoefden we toch al niet. Vervolgens hebben we bij de Walmart nog even wat boodschappen gedaan om vervolgens na La Jolla Cove te rijden. Dat is een uitzichtpunt in het noordwesten van San Diego waar van “die stinkbeesten” (lees Seals en Sea Lions) te zien zijn. Het strand lag er overvol mee en het lawaai was niet van de lucht. En over lucht gesproken, wat een stank! En toch erg mooi om te zien. Omdat de zon inmiddels onder was besloten we terug te gaan naar het hotel. Op de terugweg hebben we voor de eerste keer de tank vol gegooid van onze Chevy Traverse. Daar ging ruim 60 liter in voor slechts 48 dollar. Via de binnenstad (Gaslamp Quarter) zijn we terug gereden naar het hotel waar we rond middernacht het kaarsje hebben uitgeblazen.

Ligt een woord op je tong? Schrijf!