Dag 8: Palm Springs – Bishop

Posted By Wim & Elkana on 29 september 2013 | 0 comments

Begin: Palm Springs Afstand: 548,19 km / 340,6 mi
Eind: Bishop Verplaatsingstijd: 6 uur 08 min 32 sec
Route: Download hier KMLKML is een bestandsformaat dat gebruikt wordt om geografische gegevens in bijvoorbeeld Google Earth en Google Maps weer te geven. Als u dit bestand opent in Google Earth, kunt u de route afleggen. / JPG Gem. snelheid: 89,25 km/u / 55,5 mi/u
Slaapplek: Motel 6 Bishop – link
Het weer: zeer zonnig en warm

Zondag 29 september
Dat het een lange vermoeiende dag zou worden wisten we. Na een prima ontbijtje in de Vagabond Inn vertrokken we richting Victorville. Na een rit van zo’n twee uur zagen we ze in de verte al staan, de afgedankte verkeersvliegtuigen die daar worden opgeslagen en worden verschroot. Ook twee toestellen van KLM stonden er tussen. Via een zeer mul pad zijn we heel sneaky om het opslagterrein heengereden om toch maar wat dichterbij te komen. Hier hebben we heel veel foto’s en video gemaakt.

FedEx toestellen op het vliegveld bij Victorville.

FedEx toestellen op Victorville.

Schroot op het vliegveld bij Victorville.

Schroot op Victorville.

KLM toestel op het vliegveld bij Victorville.

KLM toestel op Victorville.

Hierop vertrokken we richting Mojave want ook hier zou het een en ander te zien zijn. Dat bleek inderdaad te kloppen maar de afstand tussen ons en de vliegtuigen was zo groot dat fotograferen nauwelijks enig zin had. Al snel besloten we de reis richting Bishop te vervolgen. Na een lange vermoeiende rit over golvende wegen door de woestijn kwamen we uitgeput aan in Bishop. Het Motel 6 van onze keuze bleek een schot in de roos ware het niet dat de aanwezigheid van een motorclub de pret enigszins verstoorde. Ronkende motoren, schreeuwen en een hoop kabaal verstoorden in eerste instantie de rust. In het restaurant Dennys tegenover het hotel aten we een typisch Amerikaanse maaltijd. Wim had tortilla’s en Elkana spaghetti met kip en knoflookbrood. Hierna gingen we terug naar de kamer waar bleek dat de motorclub inmiddels in bed lag en wij ook vroeg konden gaan slapen.

Ligt een woord op je tong? Schrijf!