Dag 2: San Francisco – Salinas

Posted By Wim & Elkana on vrijdag 20 mei 2022 in 2022 | 0 comments

Begin: San Francisco
Eind: Salinas
Slaapplek: Laurel Inn Motel Salinas
Gegeten bij: Denny’s & Panda Express
Route: in KML-bestandsformaat open je met Google Earth of deze website.

De eerste nacht is ons behoorlijk mee gevallen. We zijn wel een paar keer wakker geweest maar dit was niet langer dan een half uurtje. Handjes bij elkaar knijpen als het zo blijft qua jetlag. Om 10 uur hebben we uitgecheckt bij het hotel en zijn we op weg gegaan voor ons eerste Amerikaanse ontbijt. Vlakbij zat een Denny’s, zoals op bijna elke straathoek hier in Amerika. Denny’s is een van onze favoriete restaurants. Het fijne vinden we bij Denny’s dat je ook voor de wat gezondere maaltijden kunt gaan. De 55+ maaltijden bijvoorbeeld zijn wat kleiner qua portie, hebben wat minder vette dingen, wat meer groenten en zijn qua voedingsstoffen gewoon wat gezonder. Nou moet ik eerlijk zeggen dat we het er graag van nemen als we in Amerika zijn hoor. Maar zo af en toe wèl even op je eten letten is ook erg welkom 😉 Normaliter nemen wij thuis als ontbijt een beschuitje en een roggebroodje als ontbijt en mama moet ook meestal wat meer moeite doen om wat anders dan een fijne bruine boterham naar binnen te werken in de ochtend. Maar om de volledige Amerikaanse ervaring op te doen ging ook zij voor een Amerikaans ontbijt. En wauw, dat viel niet tegen! We aten American pancakes, bacon, scrambled eggs met kaas, ham, fruit en hashbrowns als ontbijt. Zelfs mama overtrof zichzelf, zo leuk.

Na het uitgebreide ontbijt gingen we naar de Safeway om de eerste boodschappen te doen. Onze traditionele piepschuim koelbox, ijsblokjes, blikjes Mountain Dew, Dr. Pepper en een tray met Arrow Head waterflesjes, wat te eten voor onderweg (de beef jerkey mag niet ontbreken tijdens een autorit) rekenden we af. Via de Highway 101 (Cabrillo Higway) reden we van Pacifica naar Salinas. Onderweg zijn we verschillende keren gestopt om al het mooist te bekijken. Een heleboel ‘Ohs & Ahs’ als je zo langs de mooiste weg van de wereld rijdt. Zelfs als je hem al vier keer hebt gereden blijf je zo onder de indruk van deze prachtige route. De grote hoge rotsen en het water wat er tegenaan klettert, de mooie stranden met aangespoeld hout, de prachtige natuur met haar prachtige bloemen en beestjes. Het blijft adembenemend mooi hier. We hebben veel foto’s gemaakt van alles wat we zagen. Ook hebben we wel bijna een uur zitten kijken naar kitesurfers. Mooi gezicht om ze zo hoog over de golven te zien springen. We werden aangesproken met de vraag waar we vandaan kwamen. Zo onstaond er een leuk gesprek met twee Amerikaanse vrouwen die stonden te kijken naar hun zoonen vriend die op de golven zijn truuks deed. Het is bijzonder hoe gastvrij en praatgraag sommige AMerikanen zijn. Ze kennen je niet eens maar toch heb je opeens hele gesprekken. Onderweg hadden we wel wat vertraging door file maar dat hinderde ons totaal niet. Met deze geweldige auto onder de billen en muziek via Spotify hebben we genoten, zelfs van de vertraging.

We hebben muziek gedraaid waar we heerlijk met mee konden zingen met z’n drieën. Uiteindelijk kwamen we rond 17:30 aan bij ons hotel in Salinas, Laurel Inn. Een bekend hotel waar we al een keer eerder hebben geslapen. Een powernap van een half uur later gingen we op pad om wat te eten. Een van onze andere favoriete restaurants, Panda Express, was dichtbij. Zij hadden echter een stroomstoring gehad waardoor ze een half uur nodig hadden om nieuw vers eten te maken. Dus wij even op pad om wat dingetjes te regelen. We waren een wat bezorgd omdat we bij de supermarkt geen geld uit de ATM konden krijgen met mama haar pas. Dus op naar een andere ATM. Ook hier werkte deze niet. Daarom maar geld met de creditcard gepind. Na een check in de Rabobank app bleek dat pinnen in Amerika niet aan stond. De bezorgdheid was weer over toen we de bevestiging kregen dat de optie na aanzetten was ingesteld. Komende dagen maar eens opnieuw proberen om te pinnen. Ik denk dat het nu wel goed komt. Uiteindelijk weer een nieuwe ervaring voor mama en ze was onder de indruk. Heerlijk Chinees eten wat ze zeker nog wel eens vaker aan wil schuiven. Als afsluiter van de dag zijn we nog de Ross Dress for Less binnen gelopen om te kijken of we konden slagen voor een wat dikker vest. Het is hier tot nu toe nog behoorlijk fris. Niet geslaagd maar wel lekker gesnuffeld. Toen kwamen we er ook achter dat de koelbox niet waterdicht is. De ene zitplek op de achterbank was helemaal nat. Alle ijsblokjes er dus uit gekieperd en de blikjes er los in gedaan. Morgen maar op zoek naar een plastic zak die we erin kunnen doen voordat we de ijsblokjes in de koelbox doen. Dan moet dat probleem wel opgelost zijn. Om 23:00 uur zijn we naar bed gegaan want het was een indrukwekkende en energievretende dag.

Wil je wat kwijt? Dat kan hier!

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.