Dag 3: Monterey

Posted By Wim & Elkana on zaterdag 21 mei 2022 in 2022 | 0 comments

Begin: Salinas
Eind: Salinas
Slaapplek: Laurel Inn Motel Salinas
Gegeten bij: Walmart
Route: in KML-bestandsformaat open je met Google Earth of deze website.

Vandaag staat Monterey op de planning. Na een goede nacht voor ons alle drie gingen we om 10 uur aan het continentale ontbijt dat geserveerd werd in het hotel. Wij weten wel wat zo’n continentaal ontbijt inhoudt. Met een beetje mazzel heb je dan scrambled eggs en bacon maar in veel gevallen bestaat een ontbijtje in een motel uit een bak koffie of thee, een bagel met cream cheese en een Deens broodje met jam en een muffin. Maar dit was best een luxe ontbijt. Een hele ervaring voor mama. We hadden het geluk dat er scrambled eggs en bacon was. Dat voelt direct al luxe. Verder waren er biscuits die we hebben geroosterd en kon je ook nog yoghurt en sapjes pakken. Na het ontbijt hebben we nog even geluierd op de kamer en heb ik de verslagen van de eerste twee dagen online gezet. Helaas nog steeds geen wifi in dit hotel dus het ging allemaal wat moeizaam.

Rond 11:30 zijn we op pad gegaan richting Monterey. Voor 11,25 konden we aan de 17-Mile Drive beginnen. Ook dit blijft een prachtige route. We hebben heel wat keren gestopt en veel foto’s gemaakt. Lekker aan het strand gezeten en gelopen, de Lone Cypress op de foto gezet, de prachtige opslaande golven. Het is zo adembenemend mooi langs die route. Mama vond het zelfs nog mooier dan het eerste stuk Highway 101 van gisteren. Na de 17-Mile Drive zijn we richting Fisherman’s Wharf in Monterey gereden. We hebben de auto op de pier geparkeerd en zijn toen richting het oude centrum gelopen. Er was een markt met allerlei spulletjes die door kunstenaars werden verkocht. De verschillende geuren van eettentjes kwam je tegemoet en er was een gezellige sfeer. Het zonnetje deed lekker zijn best en het was heerlijk qua temperatuur. (Achteraf bleek dat ik natuurlijk alweer wat verbrand was ondanks dat ik mezelf goed ingesmeerd had…) De pier over gelopen en op de terugweg een ijsje gehaald bij Carousel Fine Candies. Al lopend weer terug naar de auto en gekeken naar de zeeleeuwen die in de haven lagen te gillen.

Aangekomen bij het motel hebben we alle drie even lekker geslapen. Normaliter kom je uitgerust van vakantie terug (althans, dat is het idee van vakantie vaak) maar dit soort dagen zijn zo intensief dat je van uitrusten niet kunt spreken. Maar het is het allemaal zó waard. Het is zo fijn om hier te zijn en het is zo prachtig allemaal. Het voel echt als thuiskomen voor ons. En voor mama is het zo bijzonder en mooi, die valt ook als een blok in slaap als ze de kamer binnen komt lopen. Wat zijn we gezegend dat we dit nog met z’n drieën kunnen doen.

Nadat we ons weer toonbaar hadden gemaakt zijn we naar de Walmart gereden. Daar hebben we een sandwich uitgekozen en Wim een lekkere salade, die we in de auto op hebben gegeten. Dat vinden we zo leuk aan de vakantie hier. Lekker improviseren. Het ene moment naar een restaurant, het andere moment eenvoudig een broodje op de vuist. Toen ons diner op was hebben we nog een rondje in de Walmart gelopen. De grootte van de winkel was overweldigend voor mama. Maar wat leuk om daar rond te lopen! Omdat we alle drie erg moe waren hebben we het niet laat gemaakt en waren we mooi op tijd weer op onze eigen kamer waar we alle drie als een blok in slaap vielen.

Wil je wat kwijt? Dat kan hier!

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.