Dag 4: Salinas – Lompoc

Posted By Wim & Elkana on zondag 22 mei 2022 in 2022 | 0 comments

Begin: Salinas
Eind: Lompoc
Slaapplek: Budget Inn Lompoc
Gegeten bij: Flavor Factory Morro Bay
Route: in KML-bestandsformaat open je met Google Earth of deze website.

Een pittige dag voor de boeg met veel rijden. Zo’n 200 mijl moet er vandaag gereden worden van Salinas naar Lompoc. Weer een prachtige route langs de kust met veel mooie uitzichten. Vandaag is het zondag en dit is het weekend van de Formule 1 in Spanje. We twijfelden gisteravond of we dit wel wilden gaan kijken want om 6 uur ‘s morgens op vakantie de TV aanzetten is toch wel een beetje bijzonder. Maar omdat we toch wakker waren rond dit tijdstip hebben we de race toch gekeken. Op ESPN2 konden we de race live kijken en met Grand Prix Radio hadden we het commentaar van Olav Mol. Helemaal in onze nopjes.

Daarna startten we de dag met een ontbijtje in de lobby van het Laurel Inn Motel Salinas waar we vandaag in plaats van bacon deze keer worstjes als warm onderdeel erbij hadden. Toen we de spullen weer bij elkaar hadden gepakt gingen we op weg naar de Dollar General om ijsblokjes voor de koelbox en wat andere boodschappen te halen. Uiteindelijk kwamen we, net zoals bij de Action, weer met een tas vol naar buiten maar zonder ijsblokjes. Geen probleem, de drankjes en het water waren nog net zo mooi koel van de koelkast dus we konden deze keer wel zonder ijsblokjes de koelbox koel houden. We reden een prachtige route met veel stops. Wim zijn favoriete brug de Bixby Creek Bridge werd op de foto gezet, we voerden de eekhoorntjes, stonden even te bibberen van de kou bij de zeeleeuwen van Point Piedras Blancas en er werd gelachen, gehuild en meegezongen met de muziek.

Om 17:30 kwamen we aan in Morro Bay waar we een restaurant bezochten die we al eerder hadden aangedaan in een van onze andere reizen. We bestelden een Hawaiian Burger, Bacon Jam Burger en The Hangover Burger en hebben heerlijk gegeten. De laatste ruk van ongeveer anderhalf uur naar het hotel was pittig maar toch nog goed te doen. We checkten in bij Budget Inn Lompoc en hebben de rest van de avond gerelaxed.

Wil je wat kwijt? Dat kan hier!

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.